Monday, March 24, 2008

Påskeferien der forsvandt

Jeg har, som en rigtig påskeferie skal tilbringes, ligget brak og sløj det meste af påskedagene. Sur numse, men ham Jesus går jo amok i helligdage den nærmeste tid, så det går nok.
Nåmen. Ihvorvel.

Jeg har brugt noget af tiden på at læse om film på internettet. Her stødte jeg på en ikke særlig velskrevet, velargumenteret eller informativ lille bid om de dårligste film gennem tiderne. Joe Queenan i The Guardian for de interesserede. Han bruger den åbenbart monumentalt elendige Paris Hilton-film som afsæt. Fred være med det. Den får jeg garantrisse aldrig set. Emnet er dog interessant nok. Måske sætter jeg mine egne ukvalificerede meninger i en sammenhæng, når inspirationen tager mig...

Jeg så også en film på tv. Og skrev en halv ret begejstret anmeldelse af Peter Jacksons King Kong. Jeg klistrer alle mine sære formuleringer sammen til noget, der minder om en helhed på et tidspunkt... For det er faktisk en rigtig god film.

Apropos gode film. Jeg tror, jeg har set dem, der er gode i øjeblikket. Jeg har jo som sikkert nævnt taget en lang selvvalgt pause fra danske film, derfor er Dansen og To Verdener ude af programmet, 10.000 BC lyder som en af de film, der stjæler både dine penge og dine hjerneceller, og så vil jeg egentlig hellere læse Drageløberen end at se den på film.
Hvoromaltingeroggudskelovdafordetterarefaktum. Natfilm starter lige om lidt. Der må da være noget spas.

Det koster 2900 agurker at studere filmhistorie på åbent uni. Det overvejer jeg.
Og så overvejer jeg at skrive et forsvar for en lidet anerkendt genre. Den romantiske komedie.
Og så er der også et stykke på vej om uforklarlige filmyndlinge som alle andre hader... The Boondock Saints, The Wedding Singer og The Hudsucker Proxy er alle glimrende underholdning for mig. Selvom jeg rent objektivt sagtens kan regne ud, hvorfor de ikke fungerer, kan jeg stadig godt lide at se dem... Willem Dafoe, som jeg er stor tilhænger af, er magnetisk i førstnævnte...

Nå. Alle disse hensigtserklæringer kan eventuelle læsere ikke bruge til noget. Jeg vil forsøge at gøre alvor af truslerne. Og så skal i huske at stemme i mine polls...

No comments: