Friday, June 20, 2008

Fodbold på kontoret

Der er forlænget spilletid i em-kvartfinalen mellem Kroatien og Tyrkiet. Ud fra Flemming Toft lyder det ikke særlig spændende. Men jeg følger heller ikke rigtig med. Den eneste grund til at mit fjernsyn er tændt er vel egentlig min 14-årige ubrudte slutrundestatistik. Altså at jeg har set dem alle sammen. Altså kampene, hvis nogen skulle være i tvivl om, hvor vanskelig jeg er i sommermånederne.
Men jeg ser ikke kampen. Og jeg sidder egentlig bare og venter på en straffesparkskonkurrence. Og så kan jeg slukke igen. Og det er en sensation i min lillebitte verden.
I går spillede to af giganterne. Tyskland - Portugal. Eller Ballack, Klose, Podolski mod Cristiano Ronaldo, Simao og Moutinho. Storkamp. Europæiske giganter. Og den så jeg knap nok heller ikke. Den var på mute, og den fik et dovent blik i ny og næ. Så engageret er jeg i hvad der ellers har været en blændende slutrunde.
Er Mikkel endelig blevet en anelse mere voksen? Er han deprimeret? Er han lykkedes med at lave om på sin forfærdelige personlighed? Er han selvoptaget nok til at stille sig selv spørgsmål?
Svarene er måske, nej, ikke rigtig og selvfølgelig. Men de ovennævnte er ikke grunden til at Mikkel bryder sine egne dogmer... Nej. Nej. Nej. Jeg er forelsket på en VOLDSOMT uhensigtsmæssig måde. Ikke rigtig forelsket forstås, men det er alligevel slemt nok. Jeg er på det nærmeste blevet besat af den amerikanske udgave af The Office, og min underbevidsthed har besluttet sig for, at jeg skulle udvikle en mildest talt bizar betagelse af denne fremragende series fiktive receptionist Pam Beesley. Eller også af Jenna Fischer som spiller hende. Nå. Det er sært, og belyser egentlig bare det indlysende faktum, at jeg skal til at genoptage det socialliv, jeg trods alt havde engang.
Men altså. Som svar til Thomas. En af årsagerne til, at jeg ikke har skrevet et pip, om hvad der tegner til at overgå den sidste rigtigt fantastiske slutrunde, nemlig EM 2000, er at jeg har set alle fire sæsoner af The Office to gange siden i mandags. Og det svarer til 132 sitcom-afsnit. Det er meget. Det er alt for meget.
Mine brandvarme anbefalinger til denne serie, der i øvrigt kører på DR2 mandag til torsdag. Og nu scorede Kroatien vist... To sekunder. Trods alt... Og så scorede tyrkerne fame. So long.

No comments: