Monday, April 07, 2008

Det er forår og bolden hopper

Min gode ven og hidtidige fodboldignorant Kenneth Hansen har netop nydt en kedelig fodboldkamp på Århus Stadion. Forår og bold hører sammen. Fodbold er godt, selvom jeg efterhånden nærmer mig en tidligere berygtet kulturministers udsagn: Det er sjovere at være med end at se på. Og da vi ikke har taget os sammen til at spille fodbold i snart to år, har jeg jo sammen med Kristian Nørregaard-Troels kastet mig over en anden og mindst ligeså glimrende sport.

Tennis i Sundby Tennisklub er mægtigt. Og I skal allesammen med.

Kristian-Troels og jeg har spillet 18,5 kampe mod hinanden, siden vi startede ude på Englandsvej, og det er forbløffende nok nærmest endt fuldstændig uafgjort. I henhold til den stort opsatte tennis-statistik fører jeg 9,5 mod 9 til Kristian i vores indbyrdes opgør. Som jeg huskede det, spillede vi egentlig til ti, men Troels-Kristian har nulstillet resultaterne. Ny sæson siger han.
"Tennis-statistikken var kun sjov, dengang jeg vandt."
Og den imponerende lige statistik er nemlig også kun en del af billedet. I starten vandt Kristian tre ud af fire opgør. Men så fandt jeg ud af, hvordan man undgik at lave dobbeltfejl hele tiden, og nu har jeg i al beskedenhed tampet ham de sidste seks gange. Men altså. Det er en ny sæson, og derfor:

Den store tennisstatistik '08.

1. 6. April 2008
Mikkel - Kristian = 6-2, 6-2

2. 6. April 2008
Mikkel - Kristian = 6-3, 6-3

1 comment:

Unknown said...

Jeg er meget tæt på at være en del af jeres tennis-halløj...