Tuesday, July 01, 2008

Oh no - endnu en strejke

Niks. Det er ikke herhjemme, hvor batterierne er løbet flade for de offentligt ansatte. De fik deres minimale indrømmelser og tømt deres strejkekasser. Jeg vil gerne være solidarisk, men det var ikke andet end gratis research for mig.
Hvad der bekymrer mig mere er den truende strejke fra SAG (The Screen Actors Guild). Skuespillerne har endnu ikke besluttet sig, men meget tyder på, at skuespillerne går på barrikaderne, og så har vi balladen. Så går al film og tv-produktion simpelthen i stå. Og det ville sågu være frustrerende. Specielt når man som jeg glæder sig utrolig meget til blandt meget andet sæsonstarten på The Office, men ikke mindst at der kommer andet end superheltemøvere nede i Empire.
I november nægtede WGA (Writers Guild of America) at sætte flere ord sammen i sammenhæng før de fik et stykke af kagen, der smager af New Media. Det vil sige, at de ikke blev kompenseret for, at deres arbejde blev udgivet eller vist på internettet, og det er i bund og grund de samme rettigheder (WGA indgik overenskomst i februar) som skuespillerne nu ser ud til at skulle slås for. Lad os krydse fingre for, at det ikke sker... For jeg skal guddødeme se The Office.

No comments: